REGULAMIN WARUNKÓW REZERWACJI I NAJMU DOMKÓW LETNISKOWYCH
„LAGO”
UL. DORZECZNA 12, 26-200 SIELPIA WIELKA
SIELPIA 2024

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Pobyt na terenie Ośrodka oznacza znajomość i akceptację niniejszego regulaminu.
2. Na terenie ośrodka wypoczynkowego „LAGO”, zwanego dalej Ośrodkiem, mają prawo przebywać osoby, zwane dalej Gośćmi, które zarezerwowały i opłaciły pobyt w Ośrodku. Osoby nie zameldowane na pobyt w Ośrodku nie mogą przebywać na jego terenie.
3. Goście korzystający z usług Ośrodka zobowiązują się do przestrzegania:
a) postanowień niniejszego regulaminu,
b) przepisów BHP oraz przeciwpożarowych,
c) warunków rezerwacji i anulacji pobytu.

Rezerwacja polega na wpłacie zadatku w kwocie 30% całości kwoty pobytu na wskazany numer konta. W przypadku rezygnacji z rezerwacji wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi.
4. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za szkody będące wynikiem nieprzestrzegania przez Gości Ośrodka zasad oraz zarządzeń zawartych w niniejszym regulaminie.
5. Osoby niezameldowane nie mogą przebywać na terenie Ośrodka.
6. Na terenie Ośrodka zabrania się prowadzenia wszelkiego handlu, hazardu, działań promocyjnych i reklamowych, bez zgody kierownictwa Ośrodka.
7. Ośrodek nie zezwala Gościom na organizację na terenie Ośrodka, we własnym zakresie, imprez masowych, z wyjątkiem imprez uprzednio uzgodnionych z Właścicielem.
8. Apteczka pierwszej pomocy znajduje się w budynku recepcji.
9. Gość Ośrodka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r.,poz. 1000) przez Właściciela Ośrodka, dla potrzeb niezbędnych do realizacji pobytu Gościa w Ośrodku. Gość ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich korygowania.
10. Osobom trzecim Ośrodek nie udziela żadnych informacji o danych osobowych zameldowanych Gości.

ZASADY WYNAJMU I ZAKWATEROWANIA ORAZ ANULACJI POBYTU


1. Ośrodek świadczy usługi krótkotrwałego zakwaterowania bez dodatkowych świadczeń wymaganych w kategoryzowanych obiektach hotelowych i jest otwarty w oznaczonych terminach w ciągu roku kalendarzowego.
2. Goście mogą korzystać z zakwaterowania na terenie Ośrodka w domkach zgodnie z obowiązującym cennikiem oraz warunkami rezerwacji i anulacji pobytu.
3. Domki wynajmowane są na doby hotelowe.
4. Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15.00, a kończy się o godz. 10.00 dnia następnego.
5. W przypadku chęci przedłużenia pobytu w Ośrodku w dniu zakończenia pobytu/wyjazdu (dotyczy sytuacji kiedy kolejna doba hotelowa w danym obiekcie noclegowym nie jest zarezerwowana przez nowych Gości), Goście są zobowiązani uzgodnić to z Właścicielem Ośrodka najpóźniej w dniu poprzedzającym zakończenie pobytu/wyjazdu i wnieść dodatkową opłatę.
6. Wszelkie czynności związane ze zgłoszeniem pobytu, zameldowaniem i wniesieniem należnych opłat dokonywane są u Właściciela Ośrodka.
7. Przyjazdy i wyjazdy poza godzinami w których zaczyna się i kończy doba hotelowa należy uzgadniać indywidualnie z Właścicielem Ośrodka, z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
8. Wszyscy Goście wjeżdżający na teren Ośrodka w celu skorzystania z miejsc noclegowych zobowiązani są do: a) dokonania meldunku na podstawie ważnego dokumentu tożsamości niezwłocznie po wjechaniu na teren Ośrodka, b) wniesienia opłat za pobyt w Ośrodku według wcześniej ustalonej kwoty. Płatność jedynie gotówka. W razie stwierdzenia przez Właściciela Ośrodka rażących zaniedbań obowiązującego regulaminu Ośrodka lub pozostawienia przez Gości nieporządku/nieczystości w opuszczanym domku bądź zniszczenia czy uszkodzenia jakichkolwiek elementów wyposażenia domku lub mienia Ośrodka, koszty ponosi Wynajmujący z uwagi na konieczność pokrycia kosztów usunięcia stwierdzonych zaniedbań, zabrudzeń, przykrych zapachów, nieczystości, uszkodzeń sprzętu itp.
9. Płatności za pobyt w Ośrodku dokonuje się z góry za cały rezerwowany okres pobytu, a w razie nagłego wyjazdu lub skrócenia pobytu Ośrodek, zgodnie z warunkami rezerwacji i anulacji pobytu nie dokonuje zwrotu opłaty za rezerwowany i opłacony wcześniej, a niewykorzystany okres pobytu.
10. Jakakolwiek zmiana terminu przyjazdu lub wyjazdu (np. późniejszy przyjazd lub wcześniejszy wyjazd/skrócenie pobytu) w stosunku do wcześniej dokonanej i potwierdzonej przez właściciela Ośrodka rezerwacji, nie upoważnia do żądania obniżenia kosztów pobytu i zwrotu jakichkolwiek wniesionych przez Gościa opłat. Każda niezrealizowana rezerwacja (brak pojawienia Gościa w Ośrodku w dniu przewidzianym na rozpoczęcie pobytu, a maksymalnie do dnia następnego do godziny 8.00) upoważnia Ośrodek jednostronnie do zerwania zawartej z Gościem umowy, tj. anulowania dokonanej rezerwacji, z możliwością żądania zwrotu wszelkich poniesionych z tego tytułu kosztów. Wpłacony przez Gościa zadatek na zarezerwowany pobyt, który w ten sposób nie doszedł do skutku, nie podlega zwrotowi.
11. Ilość osób zakwaterowanych w Ośrodku nie może przekraczać ilości osób zameldowanych i mających opłacony pobyt. W przypadku stwierdzenia przebywania w Ośrodku dodatkowych osób, nieuprawnionych do przebywania na jego terenie, koszt ich pobytu ponosi osoba zameldowana.
12. Ośrodek zastrzega sobie prawo odmowy zakwaterowania osobom: a) będącym pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, b) zachowującym się agresywnie lub w sposób powszechnie uznany za wulgarny, c) które nie poinformowały kierownictwa Ośrodka o organizacji w Ośrodku imprez masowych (np. wieczory kawalerskie, wieczory panieńskie, zakończenie sezonu piłkarskiego, zakończenie szkoły, spotkania integracyjne itp. ).
13. Z chwilą przejęcia kluczy do domku Goście stają się osobami materialnie odpowiedzialnymi za wyposażenie oddane do użytkowania. Niezwłocznie po wejściu do domku Gość jest zobowiązany do sprawdzenia faktycznego stanu wyposażenia oraz czy jest ono zgodne z przekazaną przez Właściciela Ośrodka informacją o ich stanie technicznym. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek różnic czy braków w wyposażeniu domku fakt ten należy zgłosić do Właściciela nie później niż w ciągu pierwszej godziny pobytu. Za wszelkie zauważone i nie zgłoszone wady, braki i usterki odpowiada Gość.
14. Wszelkie usterki wynikłe w trakcie użytkowania domku należy zgłaszać niezwłocznie do Właściciela Ośrodka.
15. Za uszkodzone lub zagubione przedmioty oddane do użytkowania, Goście Ośrodka ponoszą pełną odpowiedzialność materialną.
16. Zdanie domku przez Gościa w dniu wyjazdu następuje poprzez zgłoszenie Właścicielowi Ośrodka zamiaru wymeldowania i opuszczenia domku oraz terenu Ośrodka. Właściciel sprawdzi stan techniczny i wyposażenie wszystkich pomieszczeń.
17. Zgubienie klucza przez Gościa skutkuje dorobieniem go na własny koszt lub uiszczeniem kwoty podanej przez Właściciela.

PRZEPISY PORZĄDKOWE I ZASADY KORZYSTANIA Z OBIEKTU

1.  Przebywanie na  terenie  Ośrodka zobowiązuje do  zachowywania się w  sposób   nie  zagrażający bezpieczeństwu  własnemu i innych  Gości  oraz mieniu  Ośrodka.
2. Na terenie Ośrodka należy  zachować ciszę nocną w godzinach od 22.00 do 7.00 rano.
3. W domkach zabrania się w szczególności: a) palenia tytoniu oraz  tzw. e-papfierosów (UWAGA! W przypadku  twierdzenia złamania tego zakazu do  rachunku za  pobyt Gościa  doliczona zostanie dodatkowa  opłata  w  wysokości  500 zł, przeznaczona na  likwidację  niepożądanego zapachu tytoniu), b) chodzenia w obuwiu  powodującym zniszczenie podłóg, np. butach na szpilkach, c) wynoszenia/przenoszenia z domku na zewnątrz lub w inne  miejsce,  przedmiotów stanowiących jego  wyposażenie ( np.  mebli,  pościeli,  koców,  naczyń  kuchennych itp.), d)  pozostawiania bez  nadzoru przewodów  i  urządzeń  elektrycznych pod   napięciem,  e)  używania   urządzeń  elektrycznych o  dużej   mocy   nie stanowiących standardowego wyposażenia domku (np. własnych  kuchenek, grzejników i innych  urządzeń mogących zakłócić  pracę instalacji  elektrycznej Ośrodka),  f) rozpalania grilla na drewnianych tarasach domków. Korzystanie z  własnego grilla musi być zgłoszone i jest dozwolone wyłącznie,  jeżeli jego  rozpalenie nastąpi w odległości co  najmniej 2 metrów od  drewnianego domku i poza  zasięgiem rzutu korony drzewa. Osoby  rozpalające grilla  zobowiązane są do nadzorowania go podczas palenia,  zaś zużyty  i ostudzony węgiel/opał należy wysypać  do worka  a następnie do kosza na śmieci.
4.  W  Ośrodku  obowiązuje  całkowity   zakaz:  a)  używania   na  terenie  Ośrodka na  otwartej  przestrzeni radioodbiorników, przenośnego  sprzętu nagłaśniającego i innych  urządzeń odtwarzających głośną  muzykę  lub  inne dźwięki,  b)  jakiegokolwiek zachowania, które  rażąco może zakłócać spokojny   pobyt  i  wypoczynek  innym   Gościom  Ośrodka,   c)  jakiegokolwiek  zakłócania  spokoju   w   trakcie  obowiązywania  ciszy  nocnej,    f) samodzielnego  rozpalania  ognisk  na  terenie Ośrodka,   bez   uprzedniego  uzyskania   zgody   Właściciela,   g)  używania  dodatkowych,  prywatnych urządzeń grzewczych, butli gazowych, środków pirotechnicznych, petard itp.

5.  Ośrodek  nie   ponosi   odpowiedzialności  za  pozostawione  przez   Gości  Ośrodka  w  domkach  i  poza   nimi pieniądze,  papiery  wartościowe, kosztowności lub inne wartościowe przedmioty, również te posiadające wartość naukową lub artystyczną.

6. Ośrodek nie  ponosi  odpowiedzialności za przywieziony przez  Gości na  teren Ośrodka prywatny sprzęt wodny. Obowiązek zabezpieczenia tego sprzętu przed ewentualnym uszkodzeniem lub kradzieżą  spoczywa na właścicielu tego sprzętu.
7. Ośrodek nie  ponosi  odpowiedzialności za ewentualne szkody  powstałe w wyniku nie  zachowania przez  Gości należytej staranności związanej  z zamykaniem okien i drzwi w momencie opuszczania domku.
8. Pobyt  w  Ośrodku dzieci  i młodzieży do  lat  18  dozwolony jest  wyłącznie  wtedy,   gdy  pozostają one  pod   opieką   osób  dorosłych, które biorą całkowitą odpowiedzialność za ich czyny,  jako ich opiekunowie, a także  za wszelkie  następstwa tych  czynów  i zaistniałe  sytuacje na terenie całego Ośrodka.
9.  Pobyt   dzieci  na  placu   zabaw   dozwolony jest  jedynie   pod   opieką   osób   dorosłych, które  biorą   za  nie całkowitą odpowiedzialność,  a  także zobowiązują się do przestrzegania wszelkich zasad  korzystania z zainstalowanych tam  urządzeń oraz  regulaminu placu  zabaw.
10. Wszystkich  Gości prosimy  o oszczędne korzystanie z energii,  wody  i innych  mediów – wspólnie  dbajmy  o nasze środowisko!  W szczególności: a) nie pozostawiamy włączonego oświetlenia wewnątrz domku kiedy nie przebywamy w jego  wnętrzu, b) upewniamy się podczas opuszczania domku, że wszystkie zawory  ujęć wody  w łazience i kuchni zostały  należycie zamknięte.
11.  Goście  nie  przestrzegający postanowień regulaminu Ośrodka,  zakłócający spokój,  porządek lub  korzystający z powierzonego mienia  w sposób niezgodny z regulaminem Ośrodka,  mogą zostać z niego usunięci  bez  prawa do jakiegokolwiek zwrotu poniesionych wcześniej  opłat i bez  prawa do jakichkolwiek  odszkodowań wynikających z faktu usunięcia Gości z Ośrodka.
12. Ośrodek nie odpowiada za niedogodności spowodowane przyczynami od  niego niezależnymi, np. przerwy w dostawie energii elektrycznej czy wody, bądź  braku  czy zakłócenia sygnału  TV.
13. Korzystanie z infrastruktury i wyposażenia Ośrodka podczas pobytu jest bezpłatne.

ZASADY PARKOWANIA POJAZDÓW

1. Parking na terenie Ośrodka jest NIE STRZEŻONY. Cały teren jest objęty monitoringiem. Właściciel nie ponosi  odpowiedzialności za pojazdy zaparkowane na terenie Ośrodka ani za znajdujące się w nich mienie. Ośrodek nie odpowiada także za jakiekolwiek szkody spowodowane przez osoby trzecie lub siły wyższe (np. wiatr, burza, woda, ogień, energia elektryczna, itp.).
2. Parking jest bezpłatny wyłącznie dla Gości Ośrodka podczas ich pobytu i tylko dla maksymalnie 1 pojazdu silnikowego przypadającego na jeden domek. Zmiana tego punktu jedynie po ustaleniu z Właścicielem.

ZASADY POBYTU ZWIERZĄT

1. Zezwala się na pobyt w Ośrodku zwierząt domowych małych ras po wcześniejszym ustaleniu tego z Właścicielem z wyjątkiem zwierząt agresywnych, chorych, jadowitych.
2. Właściciele zwierząt podczas pobytu w Ośrodku są zobowiązani do: a) posiadania aktualnej książeczki szczepień zwierzęcia i poświadczenia odrobaczenia, b) pilnowania zwierzęcia i sprzątania po nim.
3. Zwierzę przebywające na terenie Ośrodka nie może przeszkadzać innym Gościom. Prosimy upewnić się, że Państwa pupil nie sprawia hałasu w dzień, a szczególności w nocy.
4. Zwierzęta nie mogą biegać luzem po ośrodku.