REGULAMIN WARUNKÓW REZERWACJI I NAJMU DOMKÓW LETNISKOWYCH
„LAGO”
UL. DORZECZNA 12, 26-200 SIELPIA WIELKA
SIELPIA 2024
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Pobyt na terenie Ośrodka oznacza znajomość i akceptację niniejszego regulaminu.
2. Na terenie ośrodka wypoczynkowego „LAGO”, zwanego dalej Ośrodkiem, mają prawo przebywać osoby, zwane dalej Gośćmi, które zarezerwowały i opłaciły pobyt w Ośrodku. Osoby nie zameldowane na pobyt w Ośrodku nie mogą przebywać na jego terenie.
3. Goście korzystający z usług Ośrodka zobowiązują się do przestrzegania:
a) postanowień niniejszego regulaminu,
b) przepisów BHP oraz przeciwpożarowych,
c) warunków rezerwacji i anulacji pobytu.
Rezerwacja polega na wpłacie zadatku w kwocie 30% całości kwoty pobytu na wskazany numer konta. W przypadku rezygnacji z rezerwacji wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi.
4. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za szkody będące wynikiem nieprzestrzegania przez Gości Ośrodka zasad oraz zarządzeń zawartych w niniejszym regulaminie.
5. Osoby niezameldowane nie mogą przebywać na terenie Ośrodka.
6. Na terenie Ośrodka zabrania się prowadzenia wszelkiego handlu, hazardu, działań promocyjnych i reklamowych, bez zgody kierownictwa Ośrodka.
7. Ośrodek nie zezwala Gościom na organizację na terenie Ośrodka, we własnym zakresie, imprez masowych, z wyjątkiem imprez uprzednio uzgodnionych z Właścicielem.
8. Apteczka pierwszej pomocy znajduje się w budynku recepcji.
9. Gość Ośrodka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r.,poz. 1000) przez Właściciela Ośrodka, dla potrzeb niezbędnych do realizacji pobytu Gościa w Ośrodku. Gość ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich korygowania.
10. Osobom trzecim Ośrodek nie udziela żadnych informacji o danych osobowych zameldowanych Gości.
ZASADY WYNAJMU I ZAKWATEROWANIA ORAZ ANULACJI POBYTU
1. Ośrodek świadczy usługi krótkotrwałego zakwaterowania bez dodatkowych świadczeń wymaganych w kategoryzowanych obiektach hotelowych i jest otwarty w oznaczonych terminach w ciągu roku kalendarzowego.
2. Goście mogą korzystać z zakwaterowania na terenie Ośrodka w domkach zgodnie z obowiązującym cennikiem oraz warunkami rezerwacji i anulacji pobytu.
3. Domki wynajmowane są na doby hotelowe.
4. Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15.00, a kończy się o godz. 10.00 dnia następnego.
5. W przypadku chęci przedłużenia pobytu w Ośrodku w dniu zakończenia pobytu/wyjazdu (dotyczy sytuacji kiedy kolejna doba hotelowa w danym obiekcie noclegowym nie jest zarezerwowana przez nowych Gości), Goście są zobowiązani uzgodnić to z Właścicielem Ośrodka najpóźniej w dniu poprzedzającym zakończenie pobytu/wyjazdu i wnieść dodatkową opłatę.
6. Wszelkie czynności związane ze zgłoszeniem pobytu, zameldowaniem i wniesieniem należnych opłat dokonywane są u Właściciela Ośrodka.
7. Przyjazdy i wyjazdy poza godzinami w których zaczyna się i kończy doba hotelowa należy uzgadniać indywidualnie z Właścicielem Ośrodka, z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
8. Wszyscy Goście wjeżdżający na teren Ośrodka w celu skorzystania z miejsc noclegowych zobowiązani są do: a) dokonania meldunku na podstawie ważnego dokumentu tożsamości niezwłocznie po wjechaniu na teren Ośrodka, b) wniesienia opłat za pobyt w Ośrodku według wcześniej ustalonej kwoty. Płatność jedynie gotówka. W razie stwierdzenia przez Właściciela Ośrodka rażących zaniedbań obowiązującego regulaminu Ośrodka lub pozostawienia przez Gości nieporządku/nieczystości w opuszczanym domku bądź zniszczenia czy uszkodzenia jakichkolwiek elementów wyposażenia domku lub mienia Ośrodka, koszty ponosi Wynajmujący z uwagi na konieczność pokrycia kosztów usunięcia stwierdzonych zaniedbań, zabrudzeń, przykrych zapachów, nieczystości, uszkodzeń sprzętu itp.
9. Płatności za pobyt w Ośrodku dokonuje się z góry za cały rezerwowany okres pobytu, a w razie nagłego wyjazdu lub skrócenia pobytu Ośrodek, zgodnie z warunkami rezerwacji i anulacji pobytu nie dokonuje zwrotu opłaty za rezerwowany i opłacony wcześniej, a niewykorzystany okres pobytu.
10. Jakakolwiek zmiana terminu przyjazdu lub wyjazdu (np. późniejszy przyjazd lub wcześniejszy wyjazd/skrócenie pobytu) w stosunku do wcześniej dokonanej i potwierdzonej przez właściciela Ośrodka rezerwacji, nie upoważnia do żądania obniżenia kosztów pobytu i zwrotu jakichkolwiek wniesionych przez Gościa opłat. Każda niezrealizowana rezerwacja (brak pojawienia Gościa w Ośrodku w dniu przewidzianym na rozpoczęcie pobytu, a maksymalnie do dnia następnego do godziny 8.00) upoważnia Ośrodek jednostronnie do zerwania zawartej z Gościem umowy, tj. anulowania dokonanej rezerwacji, z możliwością żądania zwrotu wszelkich poniesionych z tego tytułu kosztów. Wpłacony przez Gościa zadatek na zarezerwowany pobyt, który w ten sposób nie doszedł do skutku, nie podlega zwrotowi.
11. Ilość osób zakwaterowanych w Ośrodku nie może przekraczać ilości osób zameldowanych i mających opłacony pobyt. W przypadku stwierdzenia przebywania w Ośrodku dodatkowych osób, nieuprawnionych do przebywania na jego terenie, koszt ich pobytu ponosi osoba zameldowana.
12. Ośrodek zastrzega sobie prawo odmowy zakwaterowania osobom: a) będącym pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, b) zachowującym się agresywnie lub w sposób powszechnie uznany za wulgarny, c) które nie poinformowały kierownictwa Ośrodka o organizacji w Ośrodku imprez masowych (np. wieczory kawalerskie, wieczory panieńskie, zakończenie sezonu piłkarskiego, zakończenie szkoły, spotkania integracyjne itp. ).
13. Z chwilą przejęcia kluczy do domku Goście stają się osobami materialnie odpowiedzialnymi za wyposażenie oddane do użytkowania. Niezwłocznie po wejściu do domku Gość jest zobowiązany do sprawdzenia faktycznego stanu wyposażenia oraz czy jest ono zgodne z przekazaną przez Właściciela Ośrodka informacją o ich stanie technicznym. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek różnic czy braków w wyposażeniu domku fakt ten należy zgłosić do Właściciela nie później niż w ciągu pierwszej godziny pobytu. Za wszelkie zauważone i nie zgłoszone wady, braki i usterki odpowiada Gość.
14. Wszelkie usterki wynikłe w trakcie użytkowania domku należy zgłaszać niezwłocznie do Właściciela Ośrodka.
15. Za uszkodzone lub zagubione przedmioty oddane do użytkowania, Goście Ośrodka ponoszą pełną odpowiedzialność materialną.
16. Zdanie domku przez Gościa w dniu wyjazdu następuje poprzez zgłoszenie Właścicielowi Ośrodka zamiaru wymeldowania i opuszczenia domku oraz terenu Ośrodka. Właściciel sprawdzi stan techniczny i wyposażenie wszystkich pomieszczeń.
17. Zgubienie klucza przez Gościa skutkuje dorobieniem go na własny koszt lub uiszczeniem kwoty podanej przez Właściciela.
PRZEPISY PORZĄDKOWE I ZASADY KORZYSTANIA Z OBIEKTU
1. Przebywanie na terenie Ośrodka zobowiązuje do zachowywania się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu własnemu i innych Gości oraz mieniu Ośrodka.
2. Na terenie Ośrodka należy zachować ciszę nocną w godzinach od 22.00 do 7.00 rano.
3. W domkach zabrania się w szczególności: a) palenia tytoniu oraz tzw. e-papfierosów (UWAGA! W przypadku twierdzenia złamania tego zakazu do rachunku za pobyt Gościa doliczona zostanie dodatkowa opłata w wysokości 500 zł, przeznaczona na likwidację niepożądanego zapachu tytoniu), b) chodzenia w obuwiu powodującym zniszczenie podłóg, np. butach na szpilkach, c) wynoszenia/przenoszenia z domku na zewnątrz lub w inne miejsce, przedmiotów stanowiących jego wyposażenie ( np. mebli, pościeli, koców, naczyń kuchennych itp.), d) pozostawiania bez nadzoru przewodów i urządzeń elektrycznych pod napięciem, e) używania urządzeń elektrycznych o dużej mocy nie stanowiących standardowego wyposażenia domku (np. własnych kuchenek, grzejników i innych urządzeń mogących zakłócić pracę instalacji elektrycznej Ośrodka), f) rozpalania grilla na drewnianych tarasach domków. Korzystanie z własnego grilla musi być zgłoszone i jest dozwolone wyłącznie, jeżeli jego rozpalenie nastąpi w odległości co najmniej 2 metrów od drewnianego domku i poza zasięgiem rzutu korony drzewa. Osoby rozpalające grilla zobowiązane są do nadzorowania go podczas palenia, zaś zużyty i ostudzony węgiel/opał należy wysypać do worka a następnie do kosza na śmieci.
4. W Ośrodku obowiązuje całkowity zakaz: a) używania na terenie Ośrodka na otwartej przestrzeni radioodbiorników, przenośnego sprzętu nagłaśniającego i innych urządzeń odtwarzających głośną muzykę lub inne dźwięki, b) jakiegokolwiek zachowania, które rażąco może zakłócać spokojny pobyt i wypoczynek innym Gościom Ośrodka, c) jakiegokolwiek zakłócania spokoju w trakcie obowiązywania ciszy nocnej, f) samodzielnego rozpalania ognisk na terenie Ośrodka, bez uprzedniego uzyskania zgody Właściciela, g) używania dodatkowych, prywatnych urządzeń grzewczych, butli gazowych, środków pirotechnicznych, petard itp.
5. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione przez Gości Ośrodka w domkach i poza nimi pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności lub inne wartościowe przedmioty, również te posiadające wartość naukową lub artystyczną.
6. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za przywieziony przez Gości na teren Ośrodka prywatny sprzęt wodny. Obowiązek zabezpieczenia tego sprzętu przed ewentualnym uszkodzeniem lub kradzieżą spoczywa na właścicielu tego sprzętu.
7. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku nie zachowania przez Gości należytej staranności związanej z zamykaniem okien i drzwi w momencie opuszczania domku.
8. Pobyt w Ośrodku dzieci i młodzieży do lat 18 dozwolony jest wyłącznie wtedy, gdy pozostają one pod opieką osób dorosłych, które biorą całkowitą odpowiedzialność za ich czyny, jako ich opiekunowie, a także za wszelkie następstwa tych czynów i zaistniałe sytuacje na terenie całego Ośrodka.
9. Pobyt dzieci na placu zabaw dozwolony jest jedynie pod opieką osób dorosłych, które biorą za nie całkowitą odpowiedzialność, a także zobowiązują się do przestrzegania wszelkich zasad korzystania z zainstalowanych tam urządzeń oraz regulaminu placu zabaw.
10. Wszystkich Gości prosimy o oszczędne korzystanie z energii, wody i innych mediów – wspólnie dbajmy o nasze środowisko! W szczególności: a) nie pozostawiamy włączonego oświetlenia wewnątrz domku kiedy nie przebywamy w jego wnętrzu, b) upewniamy się podczas opuszczania domku, że wszystkie zawory ujęć wody w łazience i kuchni zostały należycie zamknięte.
11. Goście nie przestrzegający postanowień regulaminu Ośrodka, zakłócający spokój, porządek lub korzystający z powierzonego mienia w sposób niezgodny z regulaminem Ośrodka, mogą zostać z niego usunięci bez prawa do jakiegokolwiek zwrotu poniesionych wcześniej opłat i bez prawa do jakichkolwiek odszkodowań wynikających z faktu usunięcia Gości z Ośrodka.
12. Ośrodek nie odpowiada za niedogodności spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, np. przerwy w dostawie energii elektrycznej czy wody, bądź braku czy zakłócenia sygnału TV.
13. Korzystanie z infrastruktury i wyposażenia Ośrodka podczas pobytu jest bezpłatne.
ZASADY PARKOWANIA POJAZDÓW
1. Parking na terenie Ośrodka jest NIE STRZEŻONY. Cały teren jest objęty monitoringiem. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za pojazdy zaparkowane na terenie Ośrodka ani za znajdujące się w nich mienie. Ośrodek nie odpowiada także za jakiekolwiek szkody spowodowane przez osoby trzecie lub siły wyższe (np. wiatr, burza, woda, ogień, energia elektryczna, itp.).
2. Parking jest bezpłatny wyłącznie dla Gości Ośrodka podczas ich pobytu i tylko dla maksymalnie 1 pojazdu silnikowego przypadającego na jeden domek. Zmiana tego punktu jedynie po ustaleniu z Właścicielem.
ZASADY POBYTU ZWIERZĄT
1. Zezwala się na pobyt w Ośrodku zwierząt domowych małych ras po wcześniejszym ustaleniu tego z Właścicielem z wyjątkiem zwierząt agresywnych, chorych, jadowitych.
2. Właściciele zwierząt podczas pobytu w Ośrodku są zobowiązani do: a) posiadania aktualnej książeczki szczepień zwierzęcia i poświadczenia odrobaczenia, b) pilnowania zwierzęcia i sprzątania po nim.
3. Zwierzę przebywające na terenie Ośrodka nie może przeszkadzać innym Gościom. Prosimy upewnić się, że Państwa pupil nie sprawia hałasu w dzień, a szczególności w nocy.
4. Zwierzęta nie mogą biegać luzem po ośrodku.